
Miks “odav šampoon netist” ei ole lihtsalt odav šampoon
…ja miks see lõpuks maksab rohkem – juustele, ajale ja usaldusele.
Tänapäeva tarbija on tark. Ta googeldab, võrdleb hindu, jälgib sotsiaalmeediat ja loeb arvustusi.
Aga isegi kõige teadlikum inimene võib vahel unustada: odav hind ei tähenda head tehingut, kui sa tegelikult ei tea, mida sa saad.
Viimasel ajal on mitmete professionaalsete juuksehooldustoodete puhul tekkinud trend, kus tooteid müüakse suvalistes e-poodides – tihti välismaalt, tundmatu kontaktiga, pidevalt 20–30% allahinnatuna.
Ja tarbija mõtleb:
“Miks ma peaksin ostma juuksurisalongist, kui ma saan sama toote odavamalt internetist?”
Lühike vastus: sest see ei ole sama toode.

Mis seal netipoes tegelikult toimub?
Need pole brändi ametlikud edasimüüjad. Nad ostavad tooteid laojääkidena, vahendajate kaudu, erinevate kanalite kaudu ja mõnikord ilma igasuguse loata neid riigis üldse müüa.
Ja kui toode seisab ladudes aasta või rohkem… ta vananeb. Ta kaotab lõhna, toimeaineid ja värvi.
Aga hind? Hind on ilus. Sest müüa on vaja. Ja kui pudel välja näeb „okei“, ei saa tarbija arugi, et tulemused jäävad kuskile – keskpärase ja pettumuse vahele.
Probleem ei ole ainult tootes – see on usalduses.
Kui inimene ostab “brändi”, siis ta eeldab kvaliteeti. Aga kui see kvaliteet pole enam tagatud, hakkab bränd oma väärtust kaotama. See ei ole enam eriline, usaldusväärne ega eksklusiivne – see on lihtsalt järgmine asi soodukaga.
Ja ka Sinu juuksuri jaoks on see valus. Tema ei saa enam pakkuda toodet, mille väärtus on nähtavalt suurem, kui klient seda odavalt netist saab. Ta jääb hätta: kas võidelda hinna vastu või jääda ausaks?
Tarkus ei tule allahindlusprotsendiga.
Professionaalne juuksehooldus on palju enamat kui lihtsalt “see šampoon, mida mu juuksur kasutab”.
See on osa tervikust:
Kui keegi ostab toote, aga ei tea, miks ta seda kasutab, kuidas see toimib või mis seda tasakaalustab – siis ta lihtsalt loodab, et see töötab.
Aga juuksehoolduses lootus ei ole strateegia. Seal on vaja teadmisi.
Mida siis teha?
Brändi väärtus ei ole ainult ilusas pudelis. See on selle inimese kätes, kes sind tunneb, mõistab ja tahab, et sul läheks hästi.
Netipood võib sulle saata šampooni. Aga su juuksur annab sulle tulemuse.
Kui see blogipostitus kõnetas, siis jaga seda julgelt edasi – mõnikord piisab vaid ühest loost, et keegi mõtleks oma järgmise ostu enne natuke sügavamalt läbi.